Що таке контрабанда та чому важливо купувати «біле» — відео

Громадська ініціатива «За чесну та прозору митницю» пояснює економічні процеси контрабанди та розповідає про її негативний вплив на економіку та добробут громадян у відеоролику.

Майже кожен другий споживач припускає, що він (вона) купує контрабандні товари. А бізнес вважає, що майже чверть товарів контрабандні.

Чому українці вибирають контрабанду? Люди жаліються на бідність, контрабандні ж товари дешевші. А іноді люди просто не знають, що вони купують контрабанду. Водночас більшість розуміє, що контрабанда — це погано для економіки та добробуту. Та багато людей усе одно вибирають такі товари, і в такий спосіб замикають коло економічних проблем та низького добробуту.

Контрабанда створює нерівні умови для бізнесу. Контрабандисти не платять податків, тому їхні товари дешевші. Це виштовхує чесних виробників із ринку, а можливості для зростання бізнесу звужуються. У гіршому випадку доводиться скорочувати виробництво, а то й закриватися та звільняти працівників.

У нерівних умовах опиняються не лише виробники, але й легальні імпортери. Кожен десятий імпортер вважає, що «сірий» імпорт є серйозною перешкодою. Як результат, нижчі доходи держави та громад означають, що грошей не вистачає на медицину, освіту, культуру та армію.

Контрабанда лише: поглиблює економічні проблеми, послаблює державу та громади, негативно впливає на рівень добробуту. А це породжує бідність і ще більше сприяє попиту на контрабанду, замикаючи коло проблем.

Що може зробити держава? Не спинятися та створити сучасну, ефективну, чесну та прозору митницю. Що може зробити кожен із нас? Не купувати контрабанду та підтримувати чесний бізнес.


Купуй «біле» — підтримай чесних.Відео підготовлено за фінансової підтримки ATLAS Network. Зміст відео є виключною відповідальністю ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій» і не обов’язково відображає позицію ATLAS Network. Проєкт «Підтримка громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю»» виконується за фінансової підтримки Європейського Союзу, МФ «Відродження» та ATLAS Network.

Related Posts

Новини

Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) запустив три Telegram-канали про санкції, міжнародну підтримку та економіку України під час війни

Підписатись можна ось тут: «Світ з Україною»: Новини та аналітика про міжнародну підтримку й допомогу Україні. «Економіка України»: Новини та аналітика про економіку України під час війни.… Докладніше…

Документи Новини Новини Постійне опитування

ТОП 7 ПЕРШОЧЕРГОВИХ НАПРЯМІВ РЕФОРМУВАННЯ МИТНИЦІ

13 травня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив оновлений план реформування системи органів, що реалізують державну митну політику, який містить 60 заходів. З огляду на… Докладніше…

Нове щомісячне опитування підприємств Новини Новини

22-ге Щомісячне опитування підприємств «Український бізнес під час війни» (лютий 2024)

Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) випустив 22-ге  Щомісячне опитування підприємств «Український бізнес під час війни» за лютий 2024 року. Метою проєкту є швидкий… Докладніше…

Monthly Enterprises Survey

New Monthly Enterprises Survey. Issue 21. (01.2024) Ukrainian Business in Wartime

The Institute for Economic Research and Policy Consulting (IER) has released the 21-th monthly enterprise survey “Ukrainian business in wartime” for January 2024. The goal… Докладніше…

2024 Новини Новини

Економічні тенденції з точки зору бізнесу (лютий 2024)

«Надія живе завжди»: Основні економічні тенденції та очікування у лютому 2024 за результатами «Нового щомісячного опитування підприємств» 13 березня  2024 року ГО «Інститут економічних досліджень… Докладніше…