Інститут економічних досліджень та політичних консультацій випустив перше Щомісячне опитування підприємств «Український бізнес під час війни» за квітень-травень 2022 року. Метою проєкту є швидкий збір інформації про поточний стан економіки на рівні підприємства.
Результати опитування показали позитивні ділові очікування бізнесу щодо виробництва та зайнятості в короткостроковій перспективі на фоні високого рівня невизначеності.
Зокрема, 32,2% підприємств планують зростання виробництва у найближчі 1-2 місяців, а 15,9% — очікують зростання зайнятості. Очікування на перспективу 6 місяців також позитивні: частка «оптимістів» (40%) переважає над часткою «песимістів» (30,6%).
Водночас кожне третє з опитаних підприємств повідомило про скорочення виробництва (це понад вдвічі більше, порівняно з довоєнним часом), а 10% – припинили свою діяльність. Відсоток тих, хто повідомив про скорочення зайнятості менший, ніж тих, хто повідомляв про скорочення виробництва – 57,8%
Окрім падіння виробництва, ще одним вагомим показником впливу війни на економічну ситуацію в Україні, є невизначеність. Близько половини опитаних не змогли дати прогноз щодо змін фінансово-економічної ситуації (45,0%) та загальноекономічної ситуації (47,7%).
Серед основних проблем, з якими зіштовхнувся бізнес під час війни, — брак палива, зростання цін на сировину й матеріали, складнощі з перевзенням товарів територією України, зменшення попиту на продукцію або послуги та брак робочої сили.
Ознаомитися із матеріалом можно за посиланням https://bit.ly/39SCPoN