Прозорість та спрощення умов ведення торгівлі для українського бізнесу

Значення принципу прозорості та неодмінного забезпечення доступу до якісної і повної інформації сьогодні вже не ставить під сумнів ніхто. Бізнес наполегливо вимагає його дотримання від владних структур як в центрі, так і на місцях. Дотримання владними структурами принципу прозорості передбачається не тільки в сенсі своєчасного інформування бізнесу щодо міжнародних зобов’язань країни (існуючих, змін до них, нових), але й постійне нагадування бізнесу про права, гарантії цих прав та засоби їх відстоювання у разі порушення.

Рівень прозорості – це показник не тільки відкритості, але й підзвітності влади, на що сьогодні в Україні значний запит від бізнесу і суспільства загалом.

Рівень прозорості та компетентності органів влади є визначальним при формуванні сталого діалогу з бізнесом, що в свою чергу впливає на рівень довіри до влади, передбачуваності її торговельної політики.

Об’єднання зусиль та вдосконалення заходів в сфері забезпечення прозорості та доступу до інформації зокрема, є запорукою результативності процесу спрощення процедур торгівлі, тим більше, що це процес постійний, і не може бути разовою показовою акцією.

Сприяння торгівлі має відбуватися на всіх рівнях – міжнародному, загальнонаціональному і регіональному, і виключити жоден з них неможливо. Тому спрощення процедур торгівлі для України має стати не технічним елементом формального виконання міжнародних угод,  зокрема, Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі, Угоди ПВЗВТ, а одним з основоположних заходів торговельної політики, політики сприяння МПС та формування сприятливого бізнес клімату.

Угода СОТ про спрощення процедур торгівлі є практично угодою для бізнесу, і успіх її реалізації цілковито залежить від ефективного діалогу влада – бізнес. Особливо важливо долучити до діалогу  з владою МПС, оскільки саме МСП несуть основний тягар неефективних зайвих витрат при здійсненні міжнародної торгівлі.

Головна мета спрощення процедур торгівлі – прискорення операцій та зменшення їх вартості для бізнесу. Змістовний діалог в рамках виконання зазначених угод, вчасне інформування органами влади щодо змін у імпортно-експортних процедурах дає можливість вчасно врахувати ці зміни та адаптувати свої бізнес процеси, а оперативне доведення до владних структур кращого досвіду та бізнес практик дозволить вчасно вдосконалити процедури на основі міжнародних стандартів для комфортної роботи імпортерів/експортерів.

Для ознайомлення щодо прав та зобов’язань сторін Угод пропонуємо Вам посилання з українськими текстами Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі та Угоди ПВЗВТ з ЄС.

Угода про спрощення процедур торгівлі

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/981_053

Угода ПВЗВТ з ЄС:

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/984_a11

Related Posts

In English

Trade Facilitation in Ukraine: main results and outtakes of the 4th wave of the annual survey of Ukrainian importers and exporters

See main results of the 4th annual survey of Ukrainian exporters and importers covering customs assessment, barriers for trade, trade financing and other topics.

In English

Customs assessments: performance, problems, innovations

The assessment of the customs performance has improved, but most respondents believe that the customs needs changes.

In English

Trade facilitation in Ukraine: business assessment and expectations. Key results illustrated

The 2018 survey of exporters and importers conducted by the IER shows the clear demand for reform of customs in Ukraine.