за участі служб ГУ ДПС в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі, прикордонників, представників митниці, ОМС з прикордонних ОТГ і сільрад
# Дайджест новин учасників Ініціативи
Постійна рубрика, яка публікує на інформаційних ресурсах проєкту новини, іншу інформацію від учасників Ініціативи. Новина від: АРР Таврійського об’єднання територіальних громад
4-го червня 2020 року відбулося онлайн-обговорення “Чи потрібна криміналізація контрабанди товарів комерційного призначення?” за участі служб ГУ ДПС в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі, прикордонників, представників митниці, ОМС з прикордонних ОТГ і сільрад.
Експертну розгорнуту відповідь по озвученим проблемам дав Олександр Шуцький. Підтримали озвучені Олександром пропозиції по методах криміналізації Ігор Клим і Олександр Бурейко.
Теми до обговорень:
- Чи впливає контрабанда товарів комерційного призначення на економіку Херсонської області?
- Основні методи та схеми, що використовуються для контрабанди товарів.
- Чи ефективні заходи боротьби з контрабандою?
- Криміналізація контрабанди, як один з методів боротьби з нею.
- Позитивні та негативні наслідки криміналізації контрабанди комерційних товарів та можливі ризики.
- Контрабанда підакцизних товарів (алкогольні та тютюнові вироби).
- Рекомендації учасників обговорення.
Ключові спікери:
- Шуцький Олександром Геннадійович, керівник Чорноморської митниці.
- Клим Ігор Вікторович, керівник ДПС в Херсонській області.
- Андрій Бутін, представник Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю».
Модератор – Павло Ярмій, голова правління ГО Агенція регіонального розвитку Таврійського об’єднання територіальних громад”, м. Нова Каховка, Україна.
Основні тези щодо впровадження кримінальної відповідальності за контрабанду, озвучені учасниками і рамках круглого столу:
• Криміналізація
контрабанди потрібна для всіх видів товарів.
• Кримінальна відповідальність має бути у вигляді грошових штрафів і
конфіскації майна, і не має бути через позбавлення волі, як покарання, адже це
не впливає на економіку і не матиме ефективності.
• Притягненням до відповідальності через конфіскацію має бути конфіскація майна
як виконавців (перевізників – автомобільні засоби), так і підприємців
(конфіскація самих товарів без змоги їх викупу). Така жорстка міра допоможе
притягти до розслідування і відповідальності всі ланки кримінальних ланцюжків і
через високі економічні втрати стане «не цікавою», як вид діяльності. Були
озвучені фрази «зробити контрабанду занадто дорогою».
• Притягнення до відповідальності покупців підакцизних видів товарів через
обов’язкове стягування чеків, якщо покупець не матиме чеку – відповідальність у
вигляді штрафів.
• Партнерство органів митниці в міжнародному плані є точеним і не
систематичним, що унеможливлює швидке рішення питань контрабанди у
експортно-імпортних відносинах. Такими країнами були названі Польща та
Туреччина. Є потреба в рамках проектів фінансованих ЄС звернути увагу на таку
непрозорість відносин і неготовність до партнерських відносин на рівних умовах.
• Найбільше страждають від контрабанди як такої мікро і малий бізнес, особливо
той, що створений за останні 3-5 років, адже основними гравцями у контрабанді є
великий бізнес, імпортно-експортні «відносини» якого складались роками, та в
різні часи підтримувались через різні корупційні схеми представниками державних
органів.
Під час заходу керівник проєкту, Ярмій Павло Олексійович, представив мету заходу і реалізоване опитування в рамках проекту, що виконувало ГО «АРР ТОТГ». Аналіз опитування доступний за посиланням – Аналіз анкет онлайн-опитування Криміналізація контрабанди.
Дане обговорення і опитування проводилися АРР ТОТГ в рамках проєкту «Прозорий кордон – чесний експорт», котрий реалізується в рамках підтримки Громадської ініціативи “За чесну та прозору митницю”, що була ініційована Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Посилання