4-го червня 2020 року відбулося онлайн-обговорення “Чи потрібна криміналізація контрабанди товарів комерційного призначення?

за участі служб ГУ ДПС в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі, прикордонників, представників митниці, ОМС з прикордонних ОТГ і сільрад

# Дайджест новин учасників Ініціативи

Постійна рубрика, яка публікує на інформаційних ресурсах проєкту новини, іншу  інформацію від учасників Ініціативи. Новина від: АРР Таврійського об’єднання територіальних громад

4-го червня 2020 року відбулося онлайн-обговорення “Чи потрібна криміналізація контрабанди товарів комерційного призначення?” за участі служб ГУ ДПС в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі, прикордонників, представників митниці, ОМС з прикордонних ОТГ і сільрад.

Експертну розгорнуту відповідь по озвученим проблемам дав Олександр Шуцький. Підтримали озвучені Олександром пропозиції по методах криміналізації Ігор Клим і Олександр Бурейко.

Теми до обговорень:

  • Чи впливає контрабанда товарів комерційного призначення на економіку Херсонської області?
  • Основні методи та схеми, що використовуються для контрабанди товарів.
  • Чи ефективні заходи боротьби з контрабандою?
  • Криміналізація контрабанди, як один з методів боротьби з нею.
  • Позитивні та негативні наслідки криміналізації контрабанди комерційних товарів та можливі ризики.
  • Контрабанда підакцизних товарів (алкогольні та тютюнові вироби).
  • Рекомендації учасників обговорення.

Ключові спікери:

  • Шуцький Олександром Геннадійович, керівник Чорноморської митниці.
  • Клим Ігор Вікторович, керівник ДПС в Херсонській області.
  • Андрій Бутін, представник Громадської ініціативи «За чесну та прозору митницю».

Модератор – Павло Ярмій, голова правління ГО Агенція регіонального розвитку Таврійського об’єднання територіальних громад”, м. Нова Каховка, Україна.

Основні тези щодо впровадження кримінальної відповідальності за контрабанду, озвучені учасниками і рамках круглого столу:

• Криміналізація контрабанди потрібна для всіх видів товарів.
• Кримінальна відповідальність має бути у вигляді грошових штрафів і конфіскації майна, і не має бути через позбавлення волі, як покарання, адже це не впливає на економіку і не матиме ефективності.
• Притягненням до відповідальності через конфіскацію має бути конфіскація майна як виконавців (перевізників – автомобільні засоби), так і підприємців (конфіскація самих товарів без змоги їх викупу). Така жорстка міра допоможе притягти до розслідування і відповідальності всі ланки кримінальних ланцюжків і через високі економічні втрати стане «не цікавою», як вид діяльності. Були озвучені фрази «зробити контрабанду занадто дорогою».
• Притягнення до відповідальності покупців підакцизних видів товарів через обов’язкове стягування чеків, якщо покупець не матиме чеку – відповідальність у вигляді штрафів.
• Партнерство органів митниці в міжнародному плані є точеним і не систематичним, що унеможливлює швидке рішення питань контрабанди у експортно-імпортних відносинах. Такими країнами були названі Польща та Туреччина. Є потреба в рамках проектів фінансованих ЄС звернути увагу на таку непрозорість відносин і неготовність до партнерських відносин на рівних умовах.
• Найбільше страждають від контрабанди як такої мікро і малий бізнес, особливо той, що створений за останні 3-5 років, адже основними гравцями у контрабанді є великий бізнес, імпортно-експортні «відносини» якого складались роками, та в різні часи підтримувались через різні корупційні схеми представниками державних органів.

Під час заходу керівник проєкту, Ярмій Павло Олексійович, представив мету заходу і реалізоване опитування в рамках проекту, що виконувало ГО «АРР ТОТГ». Аналіз опитування доступний за посиланням – Аналіз анкет онлайн-опитування Криміналізація контрабанди.

Дане обговорення і опитування проводилися АРР ТОТГ в рамках проєкту «Прозорий кордон – чесний експорт», котрий реалізується в рамках підтримки Громадської ініціативи “За чесну та прозору митницю”, що була ініційована Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу. Посилання

Related Posts

Новини Новини Постійне опитування

ТОП 7 ПЕРШОЧЕРГОВИХ НАПРЯМІВ РЕФОРМУВАННЯ МИТНИЦІ

13 травня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив оновлений план реформування системи органів, що реалізують державну митну політику, який містить 60 заходів. З огляду на… Докладніше…

Новини

Семінар «Запровадження режиму спільного транзиту в Україні. Застосування NCTS»

Запрошуємо взяти участь у дистанційному семінарі «Запровадження режиму спільного транзиту в Україні. Застосування NCTS», який відбудеться 22 квітня 2021 року о 15:00 в он-лайн форматі… Докладніше…

Новини

ОГОЛОШЕННЯ про організацію конкурсу проектів (Молодіжний хакатон) на тему:«Реалізація митної політики як передумова забезпечення економічної безпеки та сприяння міжнародній торгівлі»

ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій» (ІЕД) спільно з Університетом митної справи та фінансів (м. Дніпро) та Університетом державної фіскальної служби України (м. Ірпінь) проводять… Докладніше…

Дайджест новин учасників Ініціативи Новини Новини

До вашої уваги випуск інформаційного бюлетеню «Дайджест новин учасників Ініціативи» №18 (22.03 – 05.04.2021)

📌У цьому випуску:  НОВИНИ УЧАСНИКІВ ІНІЦІАТИВИ   Щомісячний моніторинг сприяння торгівлі в Україні №64  «Чи підтримуєте Ви функціонування Державної митної служби як єдиної юридичної особи?» (результати… Докладніше…